Slovo předsedy spolku

   

Bosá chůze bývá příjemným zážitkem. A zdravá je bezesporu. 
 
Už jenom tím, jak dokáže člověku zlepšit náladu a nabít ho energií. Platí to zejména, pokud chodíme bosí proto, že nám to je zrovna příjemné a nikoliv proto, že je to momentálně trend, chceme se hecnout apod.
 
Co neuznávám, je fanatismus. Např.argumenty, že každé boty jsou závadné a nebo že bosá chůze je zdravá za všech okolností, že máme chodit bosí, protože  bez bot jsme se narodili apod.
 
    No, na to se dá odpovědět - narodili jsme se i bez šatů, tak proč nechodíme nazí i v zimě? Člověk je jediný tvor, který nosí boty. A  také jediný, který si tepelně upravuje potravu, neměli bychom tedy žvýkat syrové maso?     
 
 Myslím si že každý extrém je škodlivý, ať už jde např. o náboženství, nacionalismus a nebo o zdravotní či společenské trendy.   
 
   Věřím, že spousta těch populárních zdravotních trendů, včetně chůze naboso, je zdraví prospěšná, pokud se aplikuje nenásilně nebo v přijatelných mezích. Málokdo si například uvědomuje, že otrávit se lze i zdravými věcmi, záleží v jaké míře je použijem. Vše může být jedem, záleží jen na množství. Tak třeba, vodu potřebujeme nezbytně k životu a pijeme-li málo, můžeme si poškodit ledviny. Ovšem, pití vody nad míru může ledviny poškodit také,protože ledviny nestačí zpracovávat, v těle dochází k poklesu sodíku, může dojít ke křečím, respiračním problémům i smrti. 
 
    A nebo kyslík. Bez něj bychom zahynuli během několika sekund. Avšak i z jeho nadbytku se lze udusit, protože dojde ke stažení plícních cév, snížení průtoku krve v plícních sklípcích co může vést až k plícnímu edénu. Potápěči by mohli vyprávět. Příliš mnoho kyslíku nám dát sice víc energie, ale také vyší množství volných radikálů, které poškozují buňky.  
 
    Jsem přesvědčen, že bosá chůze je zdravá, je-li příjemná, tj. za příznivých teplot a po dobu, po kterou člověka baví jít bos. Ty hranice jsou individuální, jeden si vychutná pouze vyhřátou polní pěšinku, druhý bos bez problémů zdolá Sněžku. 
 
    Lidé, jako každé organismy mají své biologické limity, které jsou dány evolučním vývojem, genovými předpoklady, životosprávou a dalšími faktory. Tyto limity lze posunovat, ale zpravidla tréningem. Neběhali-li jste nikdy a z ničeho nic poběžíte bez tréningu maraton, odskáče to nejspíš váš kloubní aparát, ať už běžíte bosí nebo v dokonale odpružené obuvi. 
 
    O příznivých účincích chůze naboso byli napsány nemnohé studie. Najdeme však argumenty i proti, byť ty jsou často posudky asociací výrobců obuvi, či vložek do bot. Nakolik jsou objektivní, nevím. Například, osobně mě dostává argument, že dětská noha od batolecího věku potřebuje pro správný vývoj chodidla oporu ve formě tvrdé podrážky. Ale jaktože jsou potom ploché nohy ,,výdobytkem" moderní civilizace a naopak primitivní národy, co chodí naboso problémy s plochýma nohama zpravidla nemívají? Myslím, že příroda tohle ošéfovala. 
 
    Neřešme studie, ať pro nebo proti a dělejme, na co máme chuť a co je nám příjemné.
 
    Z vlastní zkušennosti vím, že při chůzi naboso se cítím fajn, působí na mě blahodárně, cítím se zdráv, nabitý energií a mám lepší sex.
 
    Na to, abych tuhle zkušennost měl, jsem nepotřeboval číst žádné studie. Prostě když mám potřebu se zout a jít bos (tu potřebu mám dost často), tak to prostě udělám a užiji si ji. Je to SUPER!  Máte to také tak? 

 

David Mrhač

zakladatel Bosé turistiky

 

 

 

 

Diskusní téma: Jak to vidíte vy?

JEN TAK DÁL

LE NKER | 23.04.2017

Stránky bosé turistiky jsem objevil teprve před několika dny, když jsem si pořídil internet. Pročetl jsem je pozorně a z vlastní zkušenosti potvrzuji pravdivost všeho, co zde stojí. Již dávno očekávám, že něco takového musí vzniknout. Vaše stránky předčily mé představy. Čas příjemně prožitý se stejně smýšlející partou je tím nejlepším co si lze přát. Bosá turistika jistě prospívá zdraví a kondici mnohem více než reklamou do omrzení omílané přípravky a doplňky stravy.

How To Prevent Prostate Problems And Diseases?

Albertorava | 07.06.2018

The men's prostate is central to the portion of a male's reproductive :. It secretes fluids that assist the transportation and activation of sperm. The men's prostate is situated just before the rectum, below the bladder and all around the urethra. When there is prostate problem, in most cases very uncomfortable and inconvenient for that patient as his urinary product is directly affected.

The common prostate health issues are prostate infection, enlarged prostate and cancer of the prostate.



Prostate infection, often known as prostatitis, is regarded as the common prostate-related condition in men younger than 55 years. Infections of the prostate are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis may be the least common of types of prostate infection. It is brought on by bacteria perfectly located at the large intestines or urinary tract. Patients can experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by using antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to ease the swelling.

Chronic bacterial prostatitis is a condition of the particular defect inside gland along with the persistence presence of bacteria inside urinary tract. It can be a result of trauma on the urinary tract or by infections originating from other regions in the body. A patient may experience testicular pain, lower back pains and urination problems. Although it is uncommon, it can be treated by removal with the prostate defect as well as making use antibiotics and NSAIDs to treat the inflammation.

Non-bacterial prostatitis is the reason approximately 90% of prostatitis cases; however, researchers have not yet to ascertain the causes of these conditions. Some researchers believe chronic non-bacterial prostatitis occur as a consequence of unknown infectious agents while other believe intensive exercise and lifting can cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, a suitable diet is important. These are some with the actions you can take to maintain your prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is important for general health and this will also maintain your urinary track clean.

2. Some studies declare that a number of ejaculations weekly will assist you to prevent prostate type of cancer.

3. Eat beef in moderation. It has been shown that consuming a lot more than four meals of beef every week will heighten the chance of prostate diseases and cancer.

4. Maintain an effective diet with cereals, vegetable and fruits to be sure sufficient intake of nutrients needed for prostate health.

The most crucial measure to take to be sure a normal prostate would be to select regular prostate health screening. If you are forty years old and above, you ought to opt for prostate examination at least once a year.

Přidat nový příspěvek